Abstract:
Мета статті полягає у тому, щоб узагальнити, звести до цілісного концепту думки двох видатних вітчизняних педагогів Костянтина Ушинського та Василя Сухомлинського про казку як засіб педагогічного впливу. У статті наголошується, що володіння засобами художньої педагогіки є обов’язковою складовою професійної підготовки вчителя. Професіоналізм учителя початкової школи визначається його здатністю розуміти як педагогічний смисл казки, так і «секрети» її педагогічної впливовості. Власне знання цих «секретів» робить його володарем ситуації, визначає рівень оптимальності методичних прийомів, застосованих з метою глибшого осмислення учнями казки. Сухомлинський своєю педагогічною практикою довів, що складання дітьми казок є надзвичайно інтенсивним педагогічним засобом. Це - дитяча художня творчість, яка максимально мобілізує мисленнєву діяльність дитини, проймає її емоційністю.
Description:
Баранюк І. Г. Казка як навчально-виховний інструмент у професійній підготовці вчителя початкової школи (На матеріалі наукової спадщини Костянтина Ушинського та Василя Сухомлинського) / І.Г.Баранюк // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. - 2016. - № 6 (303), жовтень. - Ч. 1. – 135-141.