dc.description.abstract |
У статті проаналізовано нормативно-правову базу, яка визначає основні види діяльності науково-педагогічних працівників, їх професійно-кваліфікаційні характеристики, вимоги до рівня сформованості загальних, професійних та особистісних компетентностей. Встановлено невідповідність ряду позицій сучасній практиці діяльності вищих навчальних закладів та потребу їх перегляду в умовах реформування вітчизняної системи освіти. За результатами вивчення основних доробок учених з питань оцінювання діяльності вишів визначено основні процеси, результативність яких залежить від діяльності викладачів, особливо випускових кафедр.
Окреслено нові види діяльності (в межах наукової, навчальної, методичної, організаційної), які очікуються від викладача з огляду на забезпечення якості вищої освіти та проблеми (розробка освітніх програм, вивчення перспектив галузі, умови співпраці з працедавцями, мобільність, фінансування, встановлення критерії, за якими буде здійснюватися оплата праці, тощо), які потребують серйозного доопрацювання науковців. |
uk_UA |