Abstract:
У статті проаналізовано нормативно-правову базу, яка визначає основні види діяльності науково-педагогічних працівників, їх професійно-кваліфікаційні характеристики, вимоги до рівня сформованості загальних, професійних та особистісних компетентностей. Встановлено невідповідність ряду позицій сучасній практиці діяльності вищих навчальних закладів та потребу їх перегляду в умовах реформування вітчизняної системи освіти. За результатами вивчення основних доробок учених з питань оцінювання діяльності вишів визначено основні процеси, результативність яких залежить від діяльності викладачів, особливо випускових кафедр.
Окреслено нові види діяльності (в межах наукової, навчальної, методичної, організаційної), які очікуються від викладача з огляду на забезпечення якості вищої освіти та проблеми (розробка освітніх програм, вивчення перспектив галузі, умови співпраці з працедавцями, мобільність, фінансування, встановлення критерії, за якими буде здійснюватися оплата праці, тощо), які потребують серйозного доопрацювання науковців.
Description:
Щука Г. П. Професійна діяльність науково-педагогічних працівників в системі якості вищої освіти / Г. П. Щука // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2016. - № 3 (300), квітень. - Ч. 1. – С. 244-251.