Abstract:
Статтю присвячено проблемі формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти та пошуку оптимальних технологій для оптимізації означеного процесу. Схарактеризовано аксіологічний потенціал технологій - навчального тренінгу, розвитку критичного мислення, роботи з медіатекстами, розв’язання моральних дилем, діалогічної взаємодії. Наведено приклади використання цих технологій у процесі фахової підготовки майбутніх вихователів.
Визначено чинники ефективності відповідних технологій для формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти: по-перше, означені технології легко використовувати в межах різних освітніх компонентів фахового спрямування; по-друге, кожна з них має інтерактивний характер, що дозволяє задіяти в обговоренні практично кожного студента; по- третє, технології дозволяють організувавти суб’єкт-суб’єктну взаємодію між учасниками освітнього процесу, що полегшує інтеракцію, сприяє створенню максимально комфортного середовища; по- четверте, методи, що вміщують ці технології, сприяють запуску механізму інтеріоризації цінностей у ціннісно-смислові орієнтації здобувачів освіти; по-п’яте, використані технології постають як комплекс органічно взаємопов’ язаних методів роботи та засобів взаємодії з майбутніми вихователями закладів дошкільної освіти.
Description:
Бадер С.О. Технології формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти / С.О.Бадер // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. А. В. Жучок; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2019. - № 3 (172). – С.10-18.