dc.contributor.author |
Ваховський, Л.Ц. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-17T09:07:53Z |
|
dc.date.available |
2020-01-17T09:07:53Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4701 |
|
dc.description |
Ваховський Л.Ц. Постнекласична наука й перспективи розвитку університетської освіти / Л.Ц. Ваховський // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С. 158-165 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглянуто особливості трансформації змісту, форм,
методів сучасної університетської освіти в контексті постнекласичної
раціональності та науки. Показано, що наука як форма суспільної свідомості історично в своєму розвитку пройшла три етапи: класичний, некласичний і
постнекласичний. Класична наука передбачала елімінацію з процесу
пізнання всього, що має будь-яке відношення до суб’єкта і виходила з
того, що результати пізнання залежить виключно від властивостейоб’єкта. Некласична наука визнавала залежність результатів пізнання від
засобів і процедур пізнавальної діяльності. Постнекласична наука
вперше вводить у наукову картину світу людину і визнає вплив суб’єкта і
його ціннісних установок на отримані наукові результати.
Доведено, що постнекласична раціональність і постнекласична наука
вже суттєво впливають на різні сфери соціального життя і, перш за все, на
університетську освіту. В умовах постнекласичної реальності змінюється
статус університету його місце в сучасному суспільстві, висуваються нові
вимоги до цілепокладання в освітній діяльності. Змінюється характер
взаємовідносин між учасниками педагогічного процесу, встановлюються
«симетричні відносини», які забезпечують демократичний і рівноправний
діалог між викладачами і студентами. Заперечується так звана «знанієва»
модель університетської освіти і традиційні підходи до формування змісту
освіти, повною мірою визнається пріоритетність активних, інтерактивних і
творчих методів і форм навчання. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article considers the features of the transformation of the content, forms, methods of modern university education in the context of post-nonclassical rationality and science. It is shown that science as a form of social consciousness historically in its development has gone through three stages: classical, non-classical and post-non-classical. Classical science assumed the elimination from the process of cognition of everything that has anything to do with the subject and proceeded from the fact that the results of cognition depend solely on the properties of the object. Non-classical science recognized the dependence of the results of cognition on the means and procedures of cognitive activity. Post-non-classical science for the first time introduces the human world into the scientific picture and recognizes the influence of the subject and his value
attitudes on the obtained scientific results. It is proved that post-non-classical rationality and post-non-classical science already significantly affect various areas of social life and, above all,
university education. Under the conditions of post-non-classical reality, the status of the university is changing, its place in modern society, new requirements are being put forward for goal-setting in educational activities. The nature of the relationship between the participants in the pedagogical process is changing, “symmetrical relations” are being established that provide
a democratic and equal dialogue between teachers and students. The so-called “knowledge” model of university education and traditional approaches to the formation of the content of education are denied, the priority of active, interactive and creative teaching methods and forms is fully recognized. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Педагогічні науки; |
|
dc.subject |
класична наука |
uk_UA |
dc.subject |
некласична наука |
uk_UA |
dc.subject |
постнекласична наука |
uk_UA |
dc.subject |
об’єкт і суб’єкт пізнання |
uk_UA |
dc.subject |
університетська освіта |
uk_UA |
dc.title |
Постнекласична наука й перспективи розвитку університетської освіти |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Post-non-classical science and prospects for development of university education |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |