dc.contributor.author |
Назмієв, А. О. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-15T10:58:21Z |
|
dc.date.available |
2020-01-15T10:58:21Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4682 |
|
dc.description |
Назмієв А. О. Мотиваційно-ціннісний компонент соціальної компетентності студентів закладів вищої освіти / А.О. Назмієв // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С. 219-227 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Стаття присвячена розкриттю сутності мотиваційно-ціннісного компонента соціальної компетентності студента закладу вищої освіти. На основі аналізу наукової літератури визначено, що мотиваційно- ціннісний компонент соціальної компетентності студента закладу вищої освіти – це індивідуальна система якостей та цінностей особистості, що мотивує особистість до визначення власних ціннісних орієнтацій (інтелектуальних, моральних, поведінкових соціальних), вибору виду професійної діяльності, реалізації сукупності соціальних потреб, інтересів, ціннісних орієнтацій у процесі активної життєдіяльності в соціумі. До критеріїв визначення рівня сформованості мотиваційно- ціннісного компоненту віднесено: 1) цінність обраного виду професійної діяльності, 2) потреба в особистісній та професійній самореалізації,
3) активна соціальна позиція. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article is devoted to revealing the essence of the motivational-value
component of social competence of a student of a higher education institution.
Social competence is represented as a complex, multifaceted, integral
(integral) formation consisting of individual psychological and social qualities
of the individual; a set of knowledge, skills and abilities that contribute to the
harmonious coexistence and development of personality in a changing social
space. On the basis of the analysis of scientific literature, it is determined that
the motivational-value component of social competence of a student of a
higher education institution is an individual system of qualities and values of
the individual, which motivates the individual to determine their own value
orientations (intellectual, moral, behavioral social), the choice of professional
activity set of social needs, interests, values orientations in the process of
active life in society. The criteria for determining the level of formation of the
motivational value component include: 1) the value of the chosen type of
professional activity, 2) the need for personal and professional self-realization,
and 3) actentative social position. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Педагогічні науки; |
|
dc.subject |
мотивація |
uk_UA |
dc.subject |
цінність |
uk_UA |
dc.subject |
особистість |
uk_UA |
dc.subject |
сутність та структура |
uk_UA |
dc.title |
Мотиваційно-ціннісний компонент соціальної компетентності студентів закладів вищої освіти |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Motivational-value component of social competence of students of higher education institutions) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |