Abstract:
У статті аналізується проблема формування професійної компетентності майбутніх учителів фізики і, як її невід’ємної складової, компетентності з розв’язування задач. Акцентується увага на посиленні графічного методу дослідження у викладанні фізики у закладах середньої освіти. Згідно діючих навчальних програм викладачам на своїх уроках доводиться вдаватись до графічного способу для відображення залежностей величин, виведення формул, розв’язання задач та ін. Графічний спосіб розв’язання задач є обов’язковим при розв’язуванні певних типів задач з кінематики, молекулярної фізики та термодинаміки, електрики, коливань та хвиль тощо. На певних прикладах розв’язування задач показано, що цей спосіб має переваги над аналітичним способом розв’язання. З огляду на інформатизацію освіти та доступність розрахункових програм, таких як Excel, Gran1, MathCad, є необхідність сформувати та вдосконалити у студентів певні практичні уміння та навички використання цих програм при розв’язуванні задач графічним способом. Впровадження цієї методики на практичних заняттях зі шкільного курсу фізики дозволить сформувати у майбутніх фахівців інтегровану практичну компетентність з питань розв’язування задач. Це робить майбутнього фахівця більш досвідченим та готовим до виконання професійних обов’язків.
Description:
Чорнобай К.Г. Використання графічного способу розв’язання задач при формування практичної компетентності майбутніх учителів фізики / К.Г. Чорнобай, Л,І. Бондаренко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С. 255-265