dc.contributor.author |
Безбородих, С. М. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-15T09:30:11Z |
|
dc.date.available |
2020-01-15T09:30:11Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4665 |
|
dc.description |
Безбородих С.М. Управління якістю сучасної дошкільної освіти / С.М. Безбородих // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С.151-157 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Актуальність матеріалу, викладеного у статті, обумовлена системним управлінням якості ‒ нової парадигми управління у сфері дошкільної освіти; висуненням якості в низку пріоритетних завдань функціонування системи закладу дошкільної освіти. Тому мета статті полягає у визначенні актуальних проблем в управлінні якістю сучасної дошкільної освіти. Доведено, якість дошкільної освіти ‒ це характеристика освіти, що визначається сукупністю властивостей, які сприяють задоволенню освітніх потреб дитини і відповідають інтересам суспільства і держави. Встановлено, якість сучасної дошкільної освіти є основою у визначенні стратегії будь-якого ЗДО; реалізація якості можлива лише через конкретний покроковий план її досягнення, який охоплює: мету досягнення дошкільної освіти, завдання і методи, завдяки яким мету і завдання буде реалізовано. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The relevance of the material set out in the article, due to the system quality management is a new paradigm of management in the field of preschool education; promotion of quality in a number of priorities of the preschool education system. Therefore, the purpose of the article is to identify actual problems in the quality management of modern preschool education. Preschool education is a holistic process aimed at ensuring the diverse development of preschool children in accordance with her abilities, interests, values, individual, psychic and physical characteristics etc. It is proved that the quality of preschool education is a characteristic of education, determined by a set of properties that contribute to meeting the educational needs of a child and meet the interests of society and the state. It has been established that the quality of modern preschool education is an important step in the strategy of any preschool education institution; the implementation of quality is possible only through a specific step-by-step plan for achieving it, which includes: the goal of achieving preschool education, the tasks and methods by which goals and objectives will be realized. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Педагогічні науки; |
|
dc.subject |
сучасна дошкільна освіта |
uk_UA |
dc.subject |
управління якістю дошкільної освіти |
uk_UA |
dc.subject |
якість освіти |
uk_UA |
dc.subject |
якість |
uk_UA |
dc.title |
Управління якістю сучасної дошкільної освіти |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Quality Management of Modern Preschool Education |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |