Abstract:
У статті виявлено суть явища «громадянське виховання» та його мета, шляхи розвитку громадянського виховання у різні історичні епохи. Також розглядається сутність поняття «громадянськість» та її основні елементи. Мета статті полягає в аналізі історико-педагогічних засад розвитку системи громадянського виховання, виявленні ідей минулого та концептуальних положень, які стосуються обґрунтування суттєвих сторін громадянського виховання. Поданий у статті ретроспективний
аналіз розвитку ідей громадянського виховання має прогностичне значення. Виявлені виховні концепції минулого можуть бути використані за умови критичного переосмислення. Подані у статті концептуальні положення, які стосуються розуміння суспільно-педагогічної думкою суттєвих сторін громадянського виховання, дає змогу визначити орієнтири його розвитку в сучасних умовах.