Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Розвиток спеціалізованої освіти для академічно обдарованих учнів в Україні на початку ХХІ століття

Show simple item record

dc.contributor.author Онацький, В. М.
dc.date.accessioned 2023-11-16T13:43:01Z
dc.date.available 2023-11-16T13:43:01Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 373.5:159.928.22
dc.identifier.other DOI: 10.12958/2227-2747-2023-1(182)-86-96
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9872
dc.description Онацький В. М. Розвиток спеціалізованої освіти для академічно обдарованих учнів в Україні на початку ХХІ століття / В. М. Онацький // Освіта та педагогічна наука. – 2023. - №1 (182), - С. 86-96. uk_UA
dc.description.abstract У статті представлено еволюцію змін в освіті обдарованої молоді в Україні на початку ХХІ ст. Акцентовано увагу на суспільно-політичних перетвореннях і реформі середньої ланки освіти. Установлено, що система загальної середньої освіти почала вибудовуватися на засадах гуманізму, варіативності і профілізації. Значного поширення набули заклади освіти «нового типу», які конкурували між собою, намагаючись залучити найбільш обдарованих учнів. Доведено, що для підвищення інтелектуального потенціалу майбутнього покоління на державному рівні розпочалася реалізація грантових програм і проєктів, зокрема було затверджено Програму роботи з обдарованими дітьми на 2001 – 2005 рр. і 2006 – 2010 рр., тричі переглянуто Концепцію профільного навчання (2003, 2009, 2013), упроваджено Банки даних обдарованих учнів. Зазначено, що для максимального розвитку здібностей академічно обдарованих учнів в Україні впроваджувалися різні психолого-педагогічні проєкти і програми: Росток, Інтелект України, Школа життєвого успіху, Школа майбутнього та ін. Наголошено, що розвиток академічно обдарованих учнів у позаурочній час забезпечувало державно-громадське об’єднання Мала академія наук. Установлено, що з упровадженням реформи НУШ в авангарді змін опинилися проблеми інклюзії і рівності доступу до освіти. Перспективи подальших розвідок сплановано в розкритті сучасних підходів до навчання обдарованих учнів в умовах чинного державного стандарту. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject академічна обдарованість uk_UA
dc.subject спеціалізована школа uk_UA
dc.subject ліцей uk_UA
dc.subject гімназія uk_UA
dc.subject поглиблене вивчення uk_UA
dc.title Розвиток спеціалізованої освіти для академічно обдарованих учнів в Україні на початку ХХІ століття uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account