Abstract:
У статті представлено еволюцію змін в освіті обдарованої молоді в Україні на початку ХХІ ст. Акцентовано увагу на суспільно-політичних перетвореннях і
реформі середньої ланки освіти. Установлено, що система загальної середньої
освіти почала вибудовуватися на засадах гуманізму, варіативності і профілізації.
Значного поширення набули заклади освіти «нового типу», які конкурували
між собою, намагаючись залучити найбільш обдарованих учнів.
Доведено, що для підвищення інтелектуального потенціалу майбутнього покоління на державному рівні розпочалася реалізація грантових програм і проєктів, зокрема було затверджено Програму роботи з обдарованими дітьми на 2001 – 2005 рр. і 2006 – 2010 рр., тричі переглянуто Концепцію профільного навчання (2003, 2009, 2013), упроваджено Банки даних обдарованих учнів. Зазначено, що для максимального
розвитку здібностей академічно обдарованих учнів в Україні впроваджувалися
різні психолого-педагогічні проєкти і програми: Росток, Інтелект України,
Школа життєвого успіху, Школа майбутнього та ін. Наголошено, що розвиток
академічно обдарованих учнів у позаурочній час забезпечувало державно-громадське об’єднання Мала академія наук. Установлено, що з упровадженням реформи НУШ в авангарді змін опинилися проблеми інклюзії і рівності доступу до
освіти. Перспективи подальших розвідок сплановано в розкритті сучасних підходів
до навчання обдарованих учнів в умовах чинного державного стандарту.