Abstract:
У статті розглянуто теоретичні та практичні аспекти ChatGPT як технології
навчання у вищій школі здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Зроблено стислий теоретичний огляд актуальних англомовних та українськомовних
наукових праць з досліджуваної проблеми. Коротко схарактеризовано продуктивний досвід застосування зарубіжними дослідниками великих мовних моделей на
основі штучного інтелекту типу ChatGPT у роботі зі студентами, акцентовано увагу на їхніх висновках та рекомендаціях щодо можливих стратегій і методів роботи з чат-
ботами. Подано системний аналіз найбільш гострих проблем, пов’язаних з можливістю відкритого доступу студентської молоді до
подібних технологій. Аргументовано продемонстровано доцільність застосування чат-боту в практиці навчання студентів. Висвітлено результати емпіричного дослідження, проведеного за допомогою програмного забезпечення Google Forms, у цільовій аудиторії студентів Київського університету імені Бориса Грінченка, спрямованого на виявлення думки суб’єктів освітнього процесу щодо особливостей та ключових принципів роботи ChatGPT, доцільності використання чат-ботів та
штучного інтелекту в освітньому процесі. Репрезентовано приклади навчальних завдань на основі ChatGPT, дібрані з урахуванням відгуків студентів про доцільність
застосування такої технології в освітньому процесі. Окреслено необхідність подальшого дослідження готовності респондентів інших цільових груп до роботи з
ChatGPT і виявлення позитивних і негативних кореляцій.