Abstract:
У статті проаналізовано одну з ефективних педагогічних технологій у сфері реалізації принципу індивідуалізації – тьюторської технології, що зумовлено сучасною тенденцією розвитку освіти – її спрямованість на особистість людини. Визначено основні підходи до поняття тьюторинг в англомовних та польських джерелах, а також надано авторське розуміння цього поняття. Зроблено висновок про те, що розвивальний тьюторинг спирається на принцип індивідуалізації, спрямований на підтримку учнів у досягненні їх цілей у навчанні, утримання
мотивації, допомогу в розпізнаванні своїх можливостей, здібностей та розвитку потенціалу. У статті представлено основні етапи тьюторської діяльності, а саме: орієнтовно-діагностичний; спільне визначення цілей, планування співпраці; реалізація плану; підбиття підсумків співпраці. Подано характерні риси та переваги впровадження розвивального тьюторингу в закладах середньої
освіти, а також охарактеризовані види діяльності тьютора та стратегії тьюторської
діяльності. Наголошено, що основною умовою реалізації тьюторингу є налагодження
діалогічних взаємин між тьютором і підопічним. Зазначено, що розвивальний тьюторинг сприяє особистісному зростанню учнів та розвитку їхніх м’яких навичок, що необхідні для свідомої та успішної життєдіяльності.