Abstract:
У статті висвітлені питання формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами. Основний акцент зроблено на особливостях організації корекційної допомоги дітям із порушенням мовленнєвого розвитку, а саме загальним недорозвиненням мовлення. Увага приділена питанням організації освітньо-корекційного процесу з урахуванням типу провідної діяльності. Обґрунтовано необхідність використання ігрових методів і прийомів у роботі з дошкільниками на підставі типу провідної діяльності. Визначено
важливість урахування особливостей провідної діяльності під час планування освітньої роботи з дітьми. Проаналізовано досвід науковців і практиків із цього питання та систематизовано його відповідно до вимог сьогодення. Охарактеризовано основні засади використання дидактичних ігор в організації освітньо-корекційної роботи з дітьми дошкільного віку. Зміст дидактичних ігор у реалізації завдань розумового виховання формує в дітей з особливими освітніми
потребами правильне ставлення до явищ суспільного життя, природи, предметів навколишнього середовища, систематизує та поглиблює знання про Батьківщину, професії, трудову діяльність. Визначено закономірності використання дидактичних ігор, їх сучасну класифікацію та структуру, а також основні принципи побудови освітнього процесу дітей дошкільного віку з використанням дидактичних ігор. Надано практичні рекомендації щодо особливостей організації корекційної допомоги з урахуванням типу провідної діяльності дитини дошкільного віку та визначено методичні аспекти використання дидактичних ігор у сучасній системі освітньо-корекційного процесу.
Description:
Калініна Т. С. Особливості використання дидактичних ігор у формуванні мовленнєвої компетентності дошкільників з особливими освітніми потребами / Т. С. Калініна, А. В. Яцинік // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.115-121.