Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Сучасні підходи до формування здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей учнів базової середньої освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Дудко, С. Г.
dc.date.accessioned 2023-06-17T14:01:09Z
dc.date.available 2023-06-17T14:01:09Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 37.016: 37.014.6: 006 (070.432)
dc.identifier.other DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-80-87
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9763
dc.description Дудко С. Г. Сучасні підходи до формування здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей учнів базової середньої освіти / С. Г. Дудко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.80-87. uk_UA
dc.description.abstract У статті наголошується на актуальності формування здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей учнів під час адаптаційного циклу навчання базової середньої школи (учнів 5–6 класів). Зазначено, що за останнє десятиліття становище в науці щодо проблеми здоров’язбереження суттєво розширилося, ці дослідження стали об’єктом вивчення педагогічної науки, що суттєво вплинуло на трактування поняття «здоров’язбережувальна компетентність». Оскільки категорія «здоров’язбережувальна компетентність» не має однозначного трактування, досліджено різні підходи до визначення термінів здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей. Встановлено, що в поняття «здоров’язбережувальна компетентність» учені вкладають різний зміст, що визначає його як неоднозначне та широкоаспектне поняття, та пропонують різні підходи до формування цієї компетентності в учнів. Зосереджується увага на тому, що для учнів 5–6 класів важливим є не тільки збереження здоров’я, але й його зміцнення та подальший розвиток. Аналіз науково-педагогічної літератури довів, що категорія «здоров’ярозвивальна компетентність» розглядається в науковій літературі не так часто, як поняття «здоров’язбережувальна компетентність». Розглянуто розроблені науковцями етапи, завдання та напрями формування досліджуваних компетентностей і пропоновані шляхи їх формування та розвитку крізь призму здійснення соціально-педагогічної діяльності, упровадження педагогічних, здоров’язбережувальних технологій, застосування системи оздоровчо-фізкультурних заходів і методичних прийомів, що спрямують освітній процес на формування в учнів здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject компетентність uk_UA
dc.subject здоров’я uk_UA
dc.subject здоров’язбережувальні та здоров’ярозвивальні компетентності uk_UA
dc.subject освітній процес uk_UA
dc.subject учні 5–6 класів uk_UA
dc.subject адаптаційний цикл uk_UA
dc.subject базова середня освіта uk_UA
dc.title Сучасні підходи до формування здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей учнів базової середньої освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account