dc.contributor.author |
Дудко, С. Г. |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-17T14:01:09Z |
|
dc.date.available |
2023-06-17T14:01:09Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.other |
УДК 37.016: 37.014.6: 006 (070.432) |
|
dc.identifier.other |
DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-80-87 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/9763 |
|
dc.description |
Дудко С. Г. Сучасні підходи до формування здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей учнів базової середньої освіти / С. Г. Дудко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.80-87. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті наголошується на актуальності формування здоров’язбережувальної та
здоров’ярозвивальної компетентностей учнів під час адаптаційного циклу навчання базової середньої школи (учнів 5–6 класів). Зазначено, що за останнє десятиліття становище в науці щодо проблеми здоров’язбереження суттєво розширилося, ці дослідження стали об’єктом вивчення педагогічної науки, що суттєво вплинуло на трактування поняття «здоров’язбережувальна компетентність».
Оскільки категорія «здоров’язбережувальна компетентність» не має однозначного трактування, досліджено різні підходи до визначення термінів здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей. Встановлено, що в поняття «здоров’язбережувальна компетентність» учені вкладають різний зміст, що визначає його як неоднозначне та широкоаспектне поняття, та пропонують різні
підходи до формування цієї компетентності в учнів. Зосереджується увага на тому, що для учнів 5–6 класів важливим є не тільки збереження здоров’я, але й його зміцнення та подальший розвиток. Аналіз науково-педагогічної літератури довів, що категорія «здоров’ярозвивальна компетентність» розглядається в науковій літературі не так часто, як поняття «здоров’язбережувальна компетентність».
Розглянуто розроблені науковцями етапи, завдання та напрями формування досліджуваних компетентностей і пропоновані шляхи їх формування та розвитку крізь призму здійснення соціально-педагогічної діяльності, упровадження педагогічних, здоров’язбережувальних технологій, застосування
системи оздоровчо-фізкультурних заходів і методичних прийомів, що спрямують освітній процес на формування в учнів здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.subject |
компетентність |
uk_UA |
dc.subject |
здоров’я |
uk_UA |
dc.subject |
здоров’язбережувальні та здоров’ярозвивальні компетентності |
uk_UA |
dc.subject |
освітній процес |
uk_UA |
dc.subject |
учні 5–6 класів |
uk_UA |
dc.subject |
адаптаційний цикл |
uk_UA |
dc.subject |
базова середня освіта |
uk_UA |
dc.title |
Сучасні підходи до формування здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей учнів базової середньої освіти |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |