Abstract:
Виявлення чинників формування спортивної майстерності юних спортсменів необхідне для підвищення рівня підготовленості, удосконалення управління навчально-тренувальним процесом, прогнозування в галузі спорту, конкретизації завдань, вибору засобів, раціоналізації планування тренувального процесу. Аналіз літератури та практики свідчить про те, що відбір – це система організаційно-методичних заходів комплексного характеру, які включають педагогічні, соціологічні, психологічні та медико-біологічні дослідження, на основі яких виявляються задатки та здібності. Розроблення системи методів відбору перспективних спортсменів і прогнозування їхніх досягнень припускає знання вимог виду спорту, що включають
наявність специфічних морфофункціональних особливостей, фізичні якості, координаційні здібності, функціональні особливості систем забезпечення й регулювання, а також психічні якості. Особливо вагоме значення має відбір не тільки тих майбутніх спортсменів, антропометричні та фізіологічні чи якісь інші показники яких підходять, а й спортсменів із задатками. За їх допомогою можна розв’язати проблеми підготовки спортивних резервів, без яких неможливий прогрес у спорті. Методика спортивного відбору на етапі початкової підготовки визначається головним завданням першого рівня відбору – допомогти дитині правильно вибрати
вид спорту для занять і майбутнього вдосконалення. Ідеальний варіант вирішення проблеми відбору – це модельні характеристики за всіма аспектами фізичного розвитку й спортивно-педагогічної діяльності від новачків до висококваліфікованих спортсменів.
Description:
Шинкарьов С. І. Теоретико-методичні основи етапів, періодів розвитку проблем та аспектів спортивного відбору / С. І. Шинкарьов // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.70-79.