dc.contributor.author |
Алексєєва, О. Р. |
|
dc.contributor.author |
Павленко, І. Г. |
|
dc.contributor.author |
Курліщук, І. І. |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-15T18:03:19Z |
|
dc.date.available |
2023-06-15T18:03:19Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.other |
УДК 37.037.013.42 |
|
dc.identifier.other |
DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-20-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/9759 |
|
dc.description |
Алексєєва О. Р. Формування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти в умовах сучасних трансформацій українського суспільства / О. Р. Алексєєва, І. Г. Павленко, І. І. Курліщук // // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.20-31. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Статтю присвячено дослідженню теоретичних аспектів формування моральної свідомості студентської молоді закладів вищої освіти в сучасних надскладних умовах воєнної агресії в Україні. Доведено актуальність окресленої проблеми, яка зумовлюється основними протиріччями сьогодення. Розкрито сутність феномену «мораль» як оцінно-імперативного способу опанування дійсності, який регулює поведінку людей у площині «добро – зло», і як способу духовного самовизначення людини. Розглянуто категорію «моральна свідомість» як відображення у свідомості людини принципів і норм моралі, що регулюють взаємовідносини людей,
їх ставлення до суспільства, з позиції інтеріоризації суспільних моральних понять і цінностей, когнітивно-еволюційної концепції та діяльнісного підходу. Виділено чотири компонентну структуру моральної свідомості (когнітивний, світоглядний, емоційний та поведінковий складники) на основі активності особистості в різнобічній діяльності. Акцентовано на тому, що всі структурні компоненти моральної свідомості функціонують як єдине ціле.
Охарактеризовано особливості формування моральної свідомості студентів закладів вищої
освіти з урахуванням специфіки ситуації вікового розвитку, провідного виду діяльності та
суспільної ситуації сьогодення українського суспільства, яка ставить перед молоддю низку
непростих виборів і моральних випробувань. Визначено якості зрілої моральної свідомості
у студентстві на сучасному етапі: комунікативну вправність, керівництво власною поведін-
кою, навички прийняття відповідальних рішень, високий рівень свідомості, здатність орієн-
туватися у складних життєвих обставинах. Окреслено перспективи подальших досліджень
у плані пошуків та теоретичного обґрунтування ефективних педагогічних умов формування
моральної свідомості студентів у закладі вищої освіти. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.subject |
мораль |
uk_UA |
dc.subject |
моральна свідомість |
uk_UA |
dc.subject |
студенти закладів вищої освіти |
uk_UA |
dc.subject |
воєнна агресія |
uk_UA |
dc.title |
Формування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти в умовах сучасних трансформацій українського суспільства |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |