Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Формування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти в умовах сучасних трансформацій українського суспільства

Show simple item record

dc.contributor.author Алексєєва, О. Р.
dc.contributor.author Павленко, І. Г.
dc.contributor.author Курліщук, І. І.
dc.date.accessioned 2023-06-15T18:03:19Z
dc.date.available 2023-06-15T18:03:19Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 37.037.013.42
dc.identifier.other DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-20-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9759
dc.description Алексєєва О. Р. Формування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти в умовах сучасних трансформацій українського суспільства / О. Р. Алексєєва, І. Г. Павленко, І. І. Курліщук // // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.20-31. uk_UA
dc.description.abstract Статтю присвячено дослідженню теоретичних аспектів формування моральної свідомості студентської молоді закладів вищої освіти в сучасних надскладних умовах воєнної агресії в Україні. Доведено актуальність окресленої проблеми, яка зумовлюється основними протиріччями сьогодення. Розкрито сутність феномену «мораль» як оцінно-імперативного способу опанування дійсності, який регулює поведінку людей у площині «добро – зло», і як способу духовного самовизначення людини. Розглянуто категорію «моральна свідомість» як відображення у свідомості людини принципів і норм моралі, що регулюють взаємовідносини людей, їх ставлення до суспільства, з позиції інтеріоризації суспільних моральних понять і цінностей, когнітивно-еволюційної концепції та діяльнісного підходу. Виділено чотири компонентну структуру моральної свідомості (когнітивний, світоглядний, емоційний та поведінковий складники) на основі активності особистості в різнобічній діяльності. Акцентовано на тому, що всі структурні компоненти моральної свідомості функціонують як єдине ціле. Охарактеризовано особливості формування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти з урахуванням специфіки ситуації вікового розвитку, провідного виду діяльності та суспільної ситуації сьогодення українського суспільства, яка ставить перед молоддю низку непростих виборів і моральних випробувань. Визначено якості зрілої моральної свідомості у студентстві на сучасному етапі: комунікативну вправність, керівництво власною поведін- кою, навички прийняття відповідальних рішень, високий рівень свідомості, здатність орієн- туватися у складних життєвих обставинах. Окреслено перспективи подальших досліджень у плані пошуків та теоретичного обґрунтування ефективних педагогічних умов формування моральної свідомості студентів у закладі вищої освіти. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject мораль uk_UA
dc.subject моральна свідомість uk_UA
dc.subject студенти закладів вищої освіти uk_UA
dc.subject воєнна агресія uk_UA
dc.title Формування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти в умовах сучасних трансформацій українського суспільства uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account