Abstract:
У статті розглянуто особливості професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у спеціально створених для неї умовах. Проаналізовано сучасні підходи до визначення готовності до креативної діяльності майбутніх учителів початкових класів. Доведено, що готовність здобувачів вищої освіти до професійної діяльності є складним психологічним утворенням та результатом спеціальної професійної освіти, виховання й самовиховання, характеризується професійною спрямованістю особистості на отримання професійних знань і вмінь та налаштованістю на творчу навчально-виховну діяльність. Досліджено проблему готовності до креативної професійної діяльності майбутніх учителів початкових класів через розкриття її змісту та визначення структурних компонентів, за допомогою яких можна найбільш чітко дослідити сам процес і результат педагогічного впливу. Визначено, що сутність готовності до креативної професійної діяльності майбутніх учителів початкових класів передбачає поступове освоєння особистістю власного внутрішнього світу, що стає засобом самопізнання й застосування отриманих знань і вмінь у подальшій професійній діяльності; забезпечує збільшення творчого потенціалу особистості, що дає можливість сформувати навички професійної діяльності; формує «спеціальну» креативність як здатність до творчості, яка пов’язана з професійною сферою діяльності. Визначено, що готовність до креативної професійної діяльності майбутніх учителів початкових класів як інтегративне особистісне утворення полягає в єдності позитивної мотивації до творчого опанування професії вчителя (мотиваційний компонент), інтегрованої системи знань про сутність технологій креативної професійної діяльності вчителя (когнітивний компонент) та вмінь і навичок творчої навчально-виховної діяльності (діяльнісний компонент).
Description:
Клімашевська Г. Р. Сутність готовності до креативної професійної діяльності майбутніх учителів початкових класів / Г. Р. Клімашевська // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.52-61.