Abstract:
У статті представлено теоретико-методичні засади розробки та використання кейс-завдань як засобу оцінки сформованості професійних компетентностей
майбутніх учителів. Схарактеризовано сутність кейс-технології у вищій освіті,
види педагогічних кейсів у контексті професійної підготовки майбутніх учителів. Визначено сучасні наукові підходи до сутності кейс-тестингу як форми контролю та самоконтролю навчальних досягнень здобувачів вищої освіти. З урахуванням положень компетентнісного підходу у вищій освіті, професійного стандарту розкрито сутнісні ознаки, складники професійних компетентностей сучасного вчителя, зокрема з урахуванням вимог кваліфікаційної категорії «спеціаліст».
Представлено особливості кейс-завдань як засобу оцінки сформованості
професійних компетентностей майбутніх учителів (компетентнісний, контекстний
характер, технологічність та ін.), етапи конструювання кейс-завдань (підготовчий,
пілотажний, експертний) з урахуванням виду педагогічного кейсу, особливостей
конкретної професійної компетентності, рівня загальної та професійної підготовки
майбутніх учителів. Наведено приклад кейс-завдання для оцінки сформованості
мовно-комунікативної компетентності майбутніх учителів.