Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Поліструктурна модель природознавства як основа інтеграційних процесів у шкільній природничій освіті

Show simple item record

dc.contributor.author Дробін, А. А.
dc.date.accessioned 2023-04-19T09:57:26Z
dc.date.available 2023-04-19T09:57:26Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.other УДК 37.02
dc.identifier.other DOI : 10.12958/2227-2747-2020-2(174)-19-34
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9647
dc.description Дробін А. А. Поліструктурна модель природознавства як основа інтеграційних процесів у шкільній природничій освіті / А. А. Дробін // Освіта та педагогічна наука. – 2020. - №2 (174), - С. 19-34. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто проблему побудови та структурування інтегрованого курсу «Природознавство» в старшій школі. Проведено аналіз чинної законодавчої бази, яка регулює освітню галузь України, установлено наявні нормативно-правові акти, які визначають зміст та структуру освітньої галузі «Природознавство», регулюють її та задають пріоритети розвитку. Установлено, що в сучасній природничій галузі відбуваються одночасні взаємопротилежні процеси диференціації та інтеграції природничих наук, які притаманні й шкільному природознавству. У статті проаналізовано основні наукові підходи до побудови інтегрованих курсів природознавства в школі. З’ясовано, що інтегративний підхід до природознавства природно та доцільно розглядати з позицій системності та поліструктурності. У статті розглянуто зміст поняття поліструктурність та запропоновано по- ліструктурну модель шкільного приро-дознавства, яка побудована як взаємопов’язана система частково-наукових картин світу окремих природничих наук та об’єднана навколо центрального ядра, яке включає природничо-наукову карти- ну світу та загальнонаукові поняття, принципи, закони, теорії, що мають фундаментальний характер та методологічне значення. Запропоновано формування структури та змісту інтегрованого курсу через наскрізні змістові траєкторії, яким дано визначення та надано їхній перелік. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject природознавство uk_UA
dc.subject природничі науки uk_UA
dc.subject інтегрований курс uk_UA
dc.subject поліструктурна модель uk_UA
dc.subject природничо-наукова картина світу uk_UA
dc.subject інтеграція uk_UA
dc.subject інтегративність uk_UA
dc.subject наскрізна змістова траєкторія uk_UA
dc.title Поліструктурна модель природознавства як основа інтеграційних процесів у шкільній природничій освіті uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account