Abstract:
У статті розглянуто проблему побудови та структурування інтегрованого
курсу «Природознавство» в старшій школі. Проведено аналіз чинної законодавчої бази, яка регулює освітню галузь України, установлено наявні нормативно-правові акти, які визначають зміст та структуру освітньої галузі «Природознавство», регулюють її та задають пріоритети розвитку.
Установлено, що в сучасній природничій галузі відбуваються одночасні
взаємопротилежні процеси диференціації та інтеграції природничих наук, які
притаманні й шкільному природознавству. У статті проаналізовано основні
наукові підходи до побудови інтегрованих курсів природознавства в школі.
З’ясовано, що інтегративний підхід до природознавства природно та доцільно
розглядати з позицій системності та поліструктурності.
У статті розглянуто зміст поняття поліструктурність та запропоновано по-
ліструктурну модель шкільного приро-дознавства, яка побудована як взаємопов’язана система частково-наукових картин світу окремих природничих наук
та об’єднана навколо центрального ядра, яке включає природничо-наукову карти-
ну світу та загальнонаукові поняття, принципи, закони, теорії, що мають фундаментальний характер та методологічне значення. Запропоновано формування
структури та змісту інтегрованого курсу через наскрізні змістові траєкторії, яким
дано визначення та надано їхній перелік.