Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Соціокультурні стереотипи в англомовному медійному дискурсі: динамічний аспект

Show simple item record

dc.contributor.author Любимова, С. А.
dc.date.accessioned 2023-02-21T15:32:04Z
dc.date.available 2023-02-21T15:32:04Z
dc.date.issued 2022-03
dc.identifier.other УДК 811.111:[81`23/27:81`42+316.7]
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9465
dc.description Любимова С. А. Соціокультурні стереотипи в англомовному медійному дискурсі: динамічний аспект / С. А. Любимова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Філологічні науки. - 2022. - № 2 (350), березень. – С.60-68. uk_UA
dc.description.abstract Статтю присвячено результатам дослідження динаміки соціокультурних стереотипів в американському медіа-дискурсі. Соціокультурні стереотипи в роботі розглядаються як вербалізовані когнітивні конструкти, що утворюють систему взаємопов’язаних уявлень про категорії суспільного буття. Зміни стереотипів відбуваються під впливом соціальних, культурних і медійних чинників і відображаються у мові. Динаміка соціокультурних стереотипів представляє етапи їх появи, функціонування, змінення, активації та інактивації. Виникнення соціокультурного стереотипу у медіа-дискурсі спирається на процес категоризації і закріплюється у свідомості у формі мовних позначень. Включення соціокультурних стереотипів у медіа-дискурс і їх використання відповідно до цілей комунікації визначає етап їх функціонування, що призводить до змін форми чи оцінного значення їх найменувань. Підвищення інтересу і збільшення апеляції до стереотипів у медіа-дискурсі є етапом їх активації, що проявляється у виникненні словотвірних парадигм найменувань стереотипів, які представлені словом. Зменшення апеляції до соціокультурних стереотипів у медіа-дискурсі, що веде до їх зникнення, є інактивацією. Інактивація зумовлена відсутністю нової інформації про референт, зміною чи переосмисленням змісту соціокультурного стереотипа, при цьому їх мовне позначення, втрачаючи свої конотації, залишаються у мові як історизми – маркери певного історико-культурного періоду. Результати дослідження можуть бути використані в дослідженнях медіа-дискурсу в інших лінгвокультурах. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries філологічні науки;
dc.subject соціокультурний стереотип uk_UA
dc.subject динаміка uk_UA
dc.subject розвиток uk_UA
dc.subject медіа-дискурс uk_UA
dc.title Соціокультурні стереотипи в англомовному медійному дискурсі: динамічний аспект uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account