Abstract:
Статтю присвячено результатам дослідження динаміки
соціокультурних стереотипів в американському медіа-дискурсі.
Соціокультурні стереотипи в роботі розглядаються як вербалізовані
когнітивні конструкти, що утворюють систему взаємопов’язаних уявлень
про категорії суспільного буття. Зміни стереотипів відбуваються під
впливом соціальних, культурних і медійних чинників і відображаються у
мові. Динаміка соціокультурних стереотипів представляє етапи їх появи,
функціонування, змінення, активації та інактивації. Виникнення
соціокультурного стереотипу у медіа-дискурсі спирається на процес
категоризації і закріплюється у свідомості у формі мовних позначень.
Включення соціокультурних стереотипів у медіа-дискурс і їх
використання відповідно до цілей комунікації визначає етап їх
функціонування, що призводить до змін форми чи оцінного значення їх
найменувань. Підвищення інтересу і збільшення апеляції до стереотипів
у медіа-дискурсі є етапом їх активації, що проявляється у виникненні
словотвірних парадигм найменувань стереотипів, які представлені
словом. Зменшення апеляції до соціокультурних стереотипів у медіа-дискурсі, що веде до їх зникнення, є інактивацією. Інактивація зумовлена
відсутністю нової інформації про референт, зміною чи переосмисленням
змісту соціокультурного стереотипа, при цьому їх мовне позначення,
втрачаючи свої конотації, залишаються у мові як історизми – маркери
певного історико-культурного періоду. Результати дослідження можуть
бути використані в дослідженнях медіа-дискурсу в інших
лінгвокультурах.
Description:
Любимова С. А. Соціокультурні стереотипи в англомовному медійному дискурсі: динамічний аспект / С. А. Любимова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Філологічні науки. - 2022. - № 2 (350), березень. – С.60-68.