Abstract:
У статті розглянуто особливості навчання професійно-орієнтованої
іноземної мови студентів немовних спеціальностей. Визначено, що
професійно-орієнтоване навчання передбачає професійну спрямованість
змісту навчальних матеріалів і навчальної діяльності, а зміст навчання
іноземної мови має бути комунікативно і професійно спрямованим.
Встановлено, що професійна спрямованість навчання вимагає інтеграції
іноземної мови з профільними дисциплінами, ретельного відбору змісту
навчальних матеріалів. З’ясовано, що одним з основних завдань
професійно-спрямованого навчання іноземної мови студентів немовних
спеціальностей є розвиток комунікативних умінь, які включають в себе
говоріння, аудіювання, читання та переклад, а також письмо.
Проаналізовано особливості розвитку кожного з означених умінь і
визначено, що у діалозі набуваються навички і вміння непідготовленої
мови, її спонтанність і швидкість; у монолозі тренується підготовлена
промова з її логічністю і послідовністю; у процесі навчання читання іноземною мовою за фахом студентів немовних спеціальностей
необхідно логічно розподіляти тексти за рівнем складності, щоб мовні
одиниці, представлені в кожному новому тексті, були пов’язані з тими,
що студенти вивчали раніше, а частково були абсолютно новими.
Основним завданням навчання читанню виступає розвиток вміння
складати та оформлювати науково-технічну документацію; готовність до
комунікації іноземною мовою письмово для вирішення завдань
професійної діяльності. В результаті дослідження зроблено висновок, що
головною метою навчання професійно-спрямованої іноземної мови
студентів немовних спеціальностей є активне володіння ними іноземною
мовою як засобом формування і формулювання думок як в області
повсякденного спілкування, так і в професійній сфері.
Description:
Корж О. Ю. Особливості навчання іноземної мови за професійним спрямуванням студентів немовних спеціальностей / О. Ю. Корж, А. А. Захаржевська // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2021. - № 7 (345), жовтень. – С. 206-215.