Abstract:
Стаття висвітлює особливості розкриття теми інклюзії у повісті
австралійського письменника. Наголошено, що інклюзивна література
стає популярним напрямком в мистецтві слова, спрямована на
розкриття образу людини з інвалідністю та ознайомлення читацького
загалу із особливостями її соціалізації й адаптації та проблемами
самореалізації. Причому із середини ХХ ст. поширилася тенденція
вибору саме головного героя, а не другорядного чи епізодичного
персонажа, як такого, що має особливі потреби. Підкреслено, що часто такі твори в центрі уваги ставлять особистість протагоніста, а не його
каліцтво. Виявлено, що книга А. Маршалла є автобіографічною і
розкриває становлення дитини-інваліда, процес усвідомлення своєї
інакшості та заперечення будь-яких обмежень через хворобу.
Визначено, що автор при цьому уникає сентименталізму і трагічного
пафосу, не ставить персонажа перед важким екзистенційним вибором,
а радше підкреслює, що все ускладнюють для його героя дорослі, які
не розуміють його внутрішнього стану і не прагнуть зламати власні
стереотипні уявлення про людей з особливими потребами та їхнє
існування. Таким чином письменник проводить контраст між
дорослим та дитячим сприйняттям каліцтва. Наголошено, що саме з
цієї причини всі етапи формування головного героя повісті «Я вмію
стрибати через калюжі», починаючи з моменту повернення з лікарні
після операції, відбуваються саме всупереч, а не завдяки підтримці
дорослих. Доведено, що історія, яку виклав у своєму творі
А. Маршалл, є справжнім гімном людському духові, силі волі,
небажанню дитини миритися з обставинами і прийняти свою
неповноцінність.
Description:
А. В.Землянська Тема інклюзії у повісті Алана Маршалла «Я вмію стрибати через калюжі» / А. В. Землянська // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2021. - № 7 (345), жовтень. – С. 96-106.