dc.description.abstract |
У статті розглянуто генезис поняття «інтерактивність» у сучасних
психолого-педагогічних та методологічних дослідженнях. Визначено, що
інтерактивність проходить крізь усю історію педагогічної освіти. У
роботі було проаналізовано поняття «інтерактивність» в педагогіці,
методиці викладання іноземних мов, програмуванні, системі
телекомунікацій, мультимедіа, дизайні, культурології, літературі,
соціології. Метою освітнього процесу є підготовка майбутніх учителів до
професійної діяльності в умовах, що стрімко змінюються, формування
мислення як фактору становлення сучасної особистості майбутнього
вчителя та впровадження демократичних цінностей у майбутніх учителів
нового покоління. Було зазначено, що компетентнісний підхід при
організації освітнього процесу вимагає від викладача зміни процесу
навчання: його структури, форм організації діяльності, принципів
взаємодії суб’єктів. Встановлено, що в інтерактивному навчанні
змінюється взаємодія викладача і майбутнього вчителя: активність
викладача поступається місцем активності майбутніх учителів, а
завданням викладача стає створення умов для їх ініціативи. Навчальний
процес організований таким чином, що практично всі його учасники
виявляються втягнутими в процес пізнання, вони мають можливість
розуміти і рефлексувати з приводу того, що вони знають і про що
думають. З’ясовано, що особливістю інтерактивних методів є високий
рівень взаємно спрямованої активності суб’єктів взаємодії, емоційне,
духовне єднання учасників. |
uk_UA |