dc.description.abstract |
У статті розкрито особливості вищої освіти третього рівня (професійна
підготовка PhD-здобувачів) у Латинській Америці на прикладі Бразилії та
Мексики. Об’єктом дослідження послугувала система якості вищої освіти
Латинської Америки (Бразилії та Мексики), а її предмет – формування та
ставлення до культури академічної доброчесності PhD-здобувачів у цих
країнах. Мета – висвітлення імплементації провідних практик формування
культури академічної доброчесності у PhD-здобувачів у країнах Латинської
Америки, зокрема Бразилії та Мексики. Задачі: розглянути шляхи
формування культури академічної доброчесності PhD-здобувачів на
міжнародному, державному та інституційному рівнях у країнах Латинської
Америки, зокрема Бразилії та Мексики. З’ясовано, що у Бразилії широко
розвинена наукова діяльність та використовується базис формування академічної доброчесності за досвідом Сполучених штатів Америки, однак
такі порушення, як плагіат або обман сприймаються не як прояв неетичної
поведінки, а більш як порушення через необізнаність / ненавмисне
запозичення. Відзначається також низький рівень успішності здобувачів
вищої освіти, що також є плідним для породження нечесної поведінки.
Мексика є «протилежним важелем» у досвіді культури академічної
доброчесності, оскільки економічна система цієї країни має прогалини та
призводить до високого рівня корумпованості, а як наслідок і прояву
академічної нечесності у всіх її формах. Не зважаючи на це, у країні
розуміють необхідність формування культури академічної доброчесності як
фактору впливу на подальшу відповідальну та етичну діяльність майбутнього
конкурентоспроможного фахівця. Тобто спостерігається циклічність: чесна
поведінка здобувача освіти формує навички чесної поведінки фахівця, чесна
поведінка фахівця є відсутністю корупції, зокрема в освіті. |
uk_UA |