Abstract:
Стаття присвячена актуальній проблемі професійної підготовки
майбутніх учителів початкової школи до формування у молодших
школярів інформаційно-цифрової компетентності з точки зору
компетентнісного підходу. Доведено актуальність досліджуваної
проблеми, зважаючи на трансформаційні процеси, що відбуваються у
суспільстві, зокрема: діджиталізація, оновлення змісту освіти, вплив
наслідків всесвітньої пандемії тощо.
Визначено сутність понять «компетентність», «компетентнісний
підхід», «інформаційно-цифрова компетентність». Наголошено на
пріоритетності компетентнісного підходу щодо проблеми професійної
підготовки майбутніх учителів початкової школи, у тому числі до
формування різних компетентностей молодших школярів.
Визначено провідні компетенції, що складають інформаційно цифрову компетентність учителя початкових класів (здатність:
орієнтуватись в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично
оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності;
ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові
електронні (цифрові) освітні ресурси; використовувати цифрові освітні
технології в освітньому процесі) та молодшого школяра (здатність:
розуміти сутність інформації, аналізувати її, шукати в різних джерела та
критично осмислювати; до використання медіазасобів з освітньою
метою; до ефективної комунікації в мережі Інтернет; до створення та
поширення різного контенту в мережі Інтернет).
Description:
Сіненко К. О. Підготовка майбутніх учителів до формування інформаційно-цифрової компетентності молодших школярів крізь призму компетентнісного підходу / К. О. Сіненко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2021. - № 6 (344), жовтень. - Ч. 2. – С. 75-83.