Abstract:
У статті висвітлено особливості дистанційного навчання та
розглянуто особливості організації навчального процесу студентів
факультету фізичного виховання ДДПУ в умовах карантину.
Карантинні заходи накладають певні обмеження щодо
повноцінного освітнього процесу у закладах вищої освіти і не тільки.
Постало питання: яким чином забезпечити дистанційне навчання студентів з різних дисциплін і фізичне виховання не виняток. Тому перед
кафедрами факультету фізичного виховання постала задача більш
ретельної підготовки до проведення саме практичних занять, тренувань.
Для студентів факультету фізичного виховання потрібна особлива форма
навчання, яка не поступалася б за ефективністю традиційній навчальній
діяльності, прийнятій у закладах вищої освіти. Для кафедр спортивного
профілю, які забезпечують підготовку фахівців з конкретного виду
спорту, постала інша проблема – не використання можливостей
платформи для дистанційного навчання. Спортивні кафедри працюють зі
студентами переважно в режимі персональної співпраці без забезпечення
дистанційної складової навчальних дисциплін.
Стаття присвячена одній з актуальних проблем сучасної освіти
організації дистанційного навчання з майбутніми фахівцями з фізичного
виховання та спорту. У статті розглянуто розвиток та сучасний стан
дистанційної освіти у вищих навчальних закладів в процесі професійної
підготовки студентів спеціальностей «Фізична культура і спорт» та
«Середня освіта (фізична культура) «Визначено умови організації
навчального процесу із використанням дистанційної технології Moodle.
Визначенні головні переваги навчання за дистанційною формою для
студентів, викладачів, а також можливості інтеграції традиційного і
дистанційного навчання, що породжує нову форму навчання – змішане.
У статті також представлено негативні аспекти використання системи
Moodle для здійснення ефективної професійної підготовки майбутніх
фахівців зазначених спеціальностей.
Впровадження дистанційного навчання при викладанні спортивно педагогічних дисциплін повинно відбуватись у двох напрямках: при
засвоєнні теоретичного розділу навчальної програми з дисципліни з
використанням як традиційних засобів навчання, так і засобів ІКТ. Під
час засвоєння практичного розділу, доцільно використовувати відео тренувань, уроків, навчання технічним елементам та руховим навичкам.
Сучасні наукові розробки переконливо свідчать про незаперечні
переваги раціонального поєднання традиційних методів навчання з
інформаційно-комунікаційними технологіями. Багатоаспектна проблема
формування науково-дослідницьких умінь у викладачів фізичного
виховання і спорту засобами інформаційно-комунікаційних технологій є
актуальною у наш час.
Тому сучасний педагог вищої школи повинен бути мобільним,
гнучким, сучасним, вміти адекватно аналізувати та пристосовуватись до
нових ситуацій й застосовувати вже наявні знання, вміння та навички з
сучасними інформаційними технологіями.
Description:
Цибулько Л. Г. Особливості дистанційного навчання студентів факультету фізичного виховання в умовах карантину / Л. Г. Цибулько, Г. В. Глоба // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2021. - № 6 (344), жовтень. - Ч. 2. – С. 84-97.