Abstract:
У статті проведений структурний та порівняльний аналіз складових
компонентів педагогічної та андрагогічної моделей навчання. Визначено
відмінності та параметри використання різних моделей в залежності від
освітньої необхідності. Розкрито сутність андрагогічної моделі, яка
зважає на психологічні особливості студента, надає більшої свободи для
розвитку творчого потенціалу, досвід генерує у джерело знань, умінь й
навичок, а рівень самосвідомості використовує як важіль у формуванні
самокерованості майбутнього викладача економічних дисциплін.
Виділено основні андрагогічні принципи на основі яких відбувається
організація навчання дорослої категорії населення. Виявлено, що
підготовка майбутніх фахівців, яка ґрунтується на андрагогічних
принципах навчання, передбачає трансформацію навчальної діяльності
студента у професійну з поступовою зміною пізнавальних потреб та
мотивів, цілей, вчинків й дій, засобів, предмета та результатів на
професійні; створення певних педагогічних умов для можливості
визначення студентом власних цілей та способи їх досягнення, за для
руху його діяльності від навчання до праці. Діяльність майбутнього
фахівця при цьому розглядається як особистісно осмислений процес
формування професійної компетентності. Схарактеризовано педагогічні
умови, які дозволять реалізуватися та повною мірою функціонувати
вищезазначеним принципам та сприятимуть створенню комфортних
умов для розвитку та оптимізації навчального процесу. Представлено
напрями інтегрування андрагогічних принципів у професійну підготовку
майбутніх викладачів економічних дисциплін.
Description:
Черненко Н. І. Педагогічні умови використання андрагогічних принципів у професійній підготовці викладачів економічних дисциплін / Н. І. Черненко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2021. - № 6 (344), жовтень. - Ч. 2. – С. 98-108.