dc.description.abstract |
Актуальність проблеми розвитку креативного мислення майбутніх
педагогів зумовлена низкою чинників, що провокують появу нових
вимог до сучасної людини: здатність швидко приймати рішення,
самостійно моделювати власне майбутнє та брати відповідальність за
нього; навчатися впродовж життя, успішно будувати відносини з
оточуючими, бути креативним. У статті автор робить спробу
обґрунтувати доцільність використання нейрографіки як арт терапевтичного методу розвитку важливої риси мислення сучасного
студента педагогічного профілю ‒ креативності.
Визначено сутність понять «творче мислення», «креативне
мислення», «нейрографіка». Провідне поняття розвідки ‒ нейрографіка ‒
визначено як арт-технологію роботи з підсвідомим особистості, коли у
процесі малювання за спеціальним алгоритмом у людини формуються
нові нейронні звʼязки, розвивається креативне мислення, що дозволяє по новому поглянути на проблему та більш ефективно вирішити її.
Розкрито принципи нейрографічного малювання
(нейропластичність, опора на внутрішній смисл особистості, високий
ступінь незалежності), його зміст, алгоритм використання для розвитку
креативного мислення здобувачів (робота із запитом, формування
композиції, сполучення елементів/округлення, пошук нових форм, лінії
поля, фіксація нових результатів, рефлексія); подано трактування
провідних фігур (коло, трикутник, квадрат, а також нейрографічна лінія)
у нейрографічному малюнку.
Доведено ефективність використання методу нейрографіки в
освітньому процесі закладів вищої освіти для розвитку креативного
мислення майбутніх педагогів. |
uk_UA |