Abstract:
В статті розкрито особливості застосування методу сенсорної
інтеграції в роботі з дітьми з розладами аутичного спектра. Представлено
історичні дані з питання дослідження проблеми сенсорної інтеграції,
основні психологічні характеристики дітей з розладами аутистичного
спектру. Наведено визначення поняття «сенсорна інтеграція», критерії
адекватної сенсорної інтеграції у нейротипових людей, фундаментальне
значення для розвитку якої має функціювання чотирьох систем, які
відбирають і аналізують інформацію, пов’язану з тілом.
Виокремлені особливості сенсорної сфери дітей з розладами
аутичного спектра, особливості зорового, слухового, тактильного
сприйняття таких дітей. Зазначено, що особливості сенсорної сфери дітей
з розладами аутичного спектра стають причиною проблем у навчанні та
призводять до різних видів дезадаптованої поведінки.
Розкрито сутність методу сенсорної інтеграції, його зміст і задачі.
З’ясовані основні правила організації навчальних занять з використанням метода «сенсорна інтеграція» та категоріії дітей з розладами аутичного
спектра, до яких першою чергою слід застосовувати даний метод. Також
у статті наведені основні вправи на стимуляцію сенсорної інтеграції.
Description:
Мухіна А. Ю. Організація сенсорного середовища в роботі з дітьми з розладами аутистичного спектру / А. Ю. Мухіна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2021. - № 6 (344), жовтень. - Ч. 1. – С. 240-.249