Abstract:
У статті акцентовано, що готовність дитини до школи є однією з
найважливіших задач навчання і виховання дітей дошкільного віку, її
рішення в єдності з іншими завданнями дошкільної освіти дозволяє
забезпечити цілісний гармонійний розвиток дітей цього віку.
Охарактеризовано старший дошкільний вік як етап психічного розвитку
дітей від 5 до 7 років. Провідним видом діяльності є гра, а центральним
утворенням – прийняття внутрішньої позиції школяра. Узагальнено
показники підготовки до школи дітей старшого дошкільного віку,
класифікуємо їх в основні види компонентів готовності до школи, які
включають фізичну, інтелектуальну і психологічну (особистісну)
готовність, остання також ділиться на комунікативну, емоційно-вольову
та мотиваційну. Резюмовано, що саме ці показники є основними під час
відбору дітей до школи, їх психодіагностичного обстеження; визначають
рівень готовності дитини й дають змогу планувати перспективи розвитку
дітей в подальшому, а також можливості їх соціально-психологічної
адаптації в умовах шкільного навчання.
Description:
Отрощенко Н. Л. Соціально-педагогічна характеристика готовності дітей 6-7 років до навчання в школі в умовах закладу дошкільної освіти / Н. Л. Отрощенко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2021. - № 6 (344), жовтень. - Ч. 1. – С. 93-102.