dc.description.abstract |
У статті простежується науковий шлях та аналізуються результати
наукової діяльності С. В. Савченка – доктора педагогічних наук,
професора, члена-кореспондента НАПН України, знаного в Україні та за її межами вченого-педагога, ректора Луганського національного
університету імені Тараса Шевченка.
Показано, що в центрі наукових пошуків дослідника завжди
знаходились найбільш актуальні проблеми, вивчення яких він
розпочинав одним із перших. Кандидатська дисертація С. В. Савченка,
захищена в 1990 році, була на той час сміливою спробою дослідження
діяльності неформальних об’єднань учнівської молоді. Вирішенню
надзвичайно важливих і складних питань, пов’язаних із соціалізацію
студентської молоді в позанавчальній діяльності, було присвячено
докторську дисертацію (2004 р.), в межах якої розроблено, обґрунтовано
й експериментально перевірено соціально-педагогічну модель процесу
соціалізації студентів. У низці наукових праць, підготовлених у
співавторстві, відображено філософські аспекти сучасної освітньої
діяльності.
Особливе місце у науково-педагогічній спадщині С. В. Савченка
займають наукові розвідки з проблем соціалізації особистості в умовах
гібридної війни на сході України. Предметом наукового вивчення стали
малодосліджені процеси, які позначаються термінами «абераційна
соціалізація», «медіасоціалізація», «кіберсоціалізація». Визначено
особливості змісту та технологій патріотичного виховання студентів як
чинника соціалізації. |
uk_UA |