Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Генеза університетської освіти в Україні другої половини XIX – початку XX століття

Show simple item record

dc.contributor.author Галіцан, О. А.
dc.contributor.author Койчева, Т. І.
dc.contributor.author Бартєнєва, І. О.
dc.date.accessioned 2022-11-21T09:39:07Z
dc.date.available 2022-11-21T09:39:07Z
dc.date.issued 2021-10
dc.identifier.other УДК 378.37.091
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9236
dc.description Галіцан О. А. Генеза університетської освіти в Україні другої половини XIX – початку XX століття / О. А. Галіцан, Т. І. Койчева, І. О. Бартєнєва // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2021. - № 6 (344), жовтень. - Ч. 1. – С. 5-16. uk_UA
dc.description.abstract Модернізація системи вищої освіти в Україні потребує вивчення і узагальнення перспективних авторських ідей, досвіду науковців, зокрема другої половини XIX – початку XX століття. Основними проблемами вищої університетської освіти того періоду були: автономізація університетів, визначення переважаючого типу закладів вищої освіти, підготовка професорсько-викладацького складу, визначення термінів освітнього процесу в університетах, становлення вищої жіночої освіти, що актуалізуються в сучасних умовах. Невирішеними раніше частинами загальної проблеми, яким присвячується стаття є традиції викладання дисциплін в університетах України в другій половині XIX – початку XX ст. Мета статті – охарактеризувати генезу університетської освіти України другої половини XIX – початку XX століття. Об’єкт дослідження: вища університетська освіта України другої половини XIX – початку XX століття. Предмет дослідження: становлення та розвиток університетської освіти України другої половини XIX – початку XX століття. Висновки. Отже: 1. Університетська освіта в Україні в кінці ХІХ – початку ХХ століття проходила етап становлення й розвитку. 2. Університетська освіта в Україні цього періоду починає перетворюватися на самостійну галузь культури, зростають тенденції до незалежності, автономії. 3. Через нестачу викладачів з 1899 р. університетам було дозволено оголошувати конкурс на заміщення вакантних посад на кафедрах, причому допускалися до конкурсу і особи, що мали ступінь магістра. 4. На початку ХХ ст. встановлювався загальний термін навчання в університетах: 4 роки (8 семестрів), або 5 років (10 семестрів). Як виняток дозволялося продовжити навчання до 6 років (12 семестрів), або скоротити до 2 років (4 семестри). 5. Започатковано вищу освіту для жінок: Київські Вищі жіночі курси були відкриті у 1878 році. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject генеза uk_UA
dc.subject терміни навчання в університетах uk_UA
dc.subject започаткування вищої жіночої освіти в Україні uk_UA
dc.title Генеза університетської освіти в Україні другої половини XIX – початку XX століття uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account