| dc.contributor.author | Галіцан, О. А. | |
| dc.contributor.author | Койчева, Т. І. | |
| dc.contributor.author | Бартєнєва, І. О. | |
| dc.date.accessioned | 2022-11-21T09:39:07Z | |
| dc.date.available | 2022-11-21T09:39:07Z | |
| dc.date.issued | 2021-10 | |
| dc.identifier.other | УДК 378.37.091 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/9236 | |
| dc.description | Галіцан О. А. Генеза університетської освіти в Україні другої половини XIX – початку XX століття / О. А. Галіцан, Т. І. Койчева, І. О. Бартєнєва // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2021. - № 6 (344), жовтень. - Ч. 1. – С. 5-16. | uk_UA |
| dc.description.abstract | Модернізація системи вищої освіти в Україні потребує вивчення і узагальнення перспективних авторських ідей, досвіду науковців, зокрема другої половини XIX – початку XX століття. Основними проблемами вищої університетської освіти того періоду були: автономізація університетів, визначення переважаючого типу закладів вищої освіти, підготовка професорсько-викладацького складу, визначення термінів освітнього процесу в університетах, становлення вищої жіночої освіти, що актуалізуються в сучасних умовах. Невирішеними раніше частинами загальної проблеми, яким присвячується стаття є традиції викладання дисциплін в університетах України в другій половині XIX – початку XX ст. Мета статті – охарактеризувати генезу університетської освіти України другої половини XIX – початку XX століття. Об’єкт дослідження: вища університетська освіта України другої половини XIX – початку XX століття. Предмет дослідження: становлення та розвиток університетської освіти України другої половини XIX – початку XX століття. Висновки. Отже: 1. Університетська освіта в Україні в кінці ХІХ – початку ХХ століття проходила етап становлення й розвитку. 2. Університетська освіта в Україні цього періоду починає перетворюватися на самостійну галузь культури, зростають тенденції до незалежності, автономії. 3. Через нестачу викладачів з 1899 р. університетам було дозволено оголошувати конкурс на заміщення вакантних посад на кафедрах, причому допускалися до конкурсу і особи, що мали ступінь магістра. 4. На початку ХХ ст. встановлювався загальний термін навчання в університетах: 4 роки (8 семестрів), або 5 років (10 семестрів). Як виняток дозволялося продовжити навчання до 6 років (12 семестрів), або скоротити до 2 років (4 семестри). 5. Започатковано вищу освіту для жінок: Київські Вищі жіночі курси були відкриті у 1878 році. | uk_UA |
| dc.language.iso | other | uk_UA |
| dc.publisher | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" | uk_UA |
| dc.relation.ispartofseries | педагогічні науки; | |
| dc.subject | генеза | uk_UA |
| dc.subject | терміни навчання в університетах | uk_UA |
| dc.subject | започаткування вищої жіночої освіти в Україні | uk_UA |
| dc.title | Генеза університетської освіти в Україні другої половини XIX – початку XX століття | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |