dc.description.abstract |
У статті розглядається проблема навчання студентів немовних вузів усному спілкуванню на іноземній мові в ситуаціях професійної комунікації. Проаналізовано ряд робіт вчених методистів і лінгвістів, присвячених цій тематики. Численні дослідження, присвячені проблемі навчання усного мовлення в немовному вузі, найчастіше стосуються тільки початкового етапу навчання і в меншій мірі зупиняються на проблемі навчання усного мовлення, зміст якої професійно направлено. Під професійно орієнтованим навчанням розуміється навчання, засноване на засадах, що диктуються особливостями майбутньої професії або спеціальності. Воно передбачає поєднання оволодіння професійно орієнтованим іноземною мовою з розвитком особистісних якостей учнів, а також з придбанням спеціальних навичок, заснованих на професійних і лінгвістичних знаннях.проблемі навчання усного мовлення, зміст якої професійно направлено. Необхідно виділити комунікативні наміри ділового спілкування в ряду інших комунікативних намірів. Характерним прикладом природних умов спілкування за фахом являє захист магістерських проектів. Усне мовлення при захисті магістерських проектів є розмова, особливий вид діалогу магістра і екзаменатора, який будується на питаннях екзаменатора і відповідях магістра. Такий тип спілкування характерний і для інших ситуацій спілкування фахівців. В результаті проведеного дослідження, ми прийшли до висновку, що основою мовного матеріалу за фахом можуть бути комплекси інформації з певних тем, складені з текстів різних видів технічної літератури і пред'явлені не тільки у вигляді друкованих джерел, а й аудіовізуальних матеріалів. Теми усного мовлення, вибір мовних засобів, в значній мірі, буде визначатися кругом відібраних проблемних питань-завдань. У немовних ВНЗ навчання проводиться в рамках обмеженого часу, на досить обмеженому матеріалі, отже, опанувати спонтанної промовою досить проблематично. |
uk_UA |