Abstract:
У статті здійснено спробу дослідити історичні обставини становлення та розвитку залізничної інфраструктури Станиці Луганської (1898– 1945 рр.) – селища, яке на тлі загострення військового протистояння на Донбасі стало ключовим логістичним центром у безпосередній близькості до лінії розмежування. На підставі комплексного аналізу джерел та наукової літератури доведено, що будівництво залізниць на Донбасі здійснило фундаментальний вплив на економічний розвиток та становлення транспортної інфраструктури Станиці Луганської. З’ясовано, що посадочна платформа Кіндрашівська, яка склала основу формування першої вузлової станції, була споруджена при будівництві гілки Луганськ – Міллєрове всередині 1890-х рр. на території прилеглого до Станиці хутору Кондрашов. Проаналізовано історію заснування та довоєнного періоду розвитку ремонтно-експлуатаційних підприємств станції КіндрашівськаНова. У середині 1930-х рр. на тлі будівництва вугільної надмагістралі Москва – Донбас на території Станиці Луганської була закладена ключова інфраструктура залізничного селища та вузлових підприємств другої станції Кіндрашівська, яка використовується для забезпечення перевізного процесу до нашого часу. Вважаємо, що подальше дослідження запропонованої теми потребує з’ясування широкого кола питань щодо господарської діяльності, а також технологічного розвитку підприємств місцевих станцій на підставі матеріалів малодоступних нині фондів Державного архіву Луганської області та Луганської дирекції залізничних перевезень Донецької залізниці.
Description:
Рубан М. Ю. Становлення та розвиток залізничної інфраструктури Станиці Луганської (1898–1945) / М.Ю.Рубан,П.В.Белицький // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Історичні науки. - 2021. - № 4 (342), червень. – С.159-175.