Abstract:
У статті було розглянуто стратегічні напрямки розвитку підприємницьких стратегій відповідно до концепції життєвого циклу товару. Розглянуто підходи науковців до формування етапів життєвого циклу товарів підприємства.
На підставі аналізу наукових досліджень узагальнено основні характеристики маркетингу в залежності від стадії життєвого циклу товару. З'ясовано, що на різних етапах життєвого циклу товару підприємство приймає певні управлінські рішення щодо основних напрямів його діяльності.
Узагальнено напрямки діяльності підприємства відповідно до стадій життєвого циклу товару за такими критеріями як ключова стратегія, система управління, технічний розвиток, виробництво, персонал, економіка та фінанси, маркетинг.
Досліджено та узагальнено стратегічну політику підприємства відповідно до життєвого циклу товару.
Доведено, що визначальним при розробці стратегії підприємства є інноваційна спрямованість його діяльності, яка характеризується інноваційним, виробничо-збутовим, ринковим потенціалами.
У статті проведено АВС-аналіз діяльності про- мислового підприємства та зроблено висновки стосовно використання товарних ресурсів підприємства.
На підставі проведеного аналізу та виходячи зі ступеня готовності підприємства вести інноваційну діяльність на різних етапах ЖЦТ зроблено висновки про варіанти стратегічної поведінки підприємства.
Description:
Бєлікова О. Ю. Вплив життєвого циклу товару промислового підприємства на формування його інноваційної стратегії / О.Ю.Бєлікова,О.Є.Бурцева,В.В.Хороших // Економічний вісник Донбасу : наук. журн / Гол. ред. Н. В. Трушкіна - 2020. - №3 (61). – С.131-138.