Abstract:
У статті здійснено теоретичний аналіз дефініції поняття «культура наукової мови». На основі аналізу сучасних досліджень представлено основні підходи до використання засобів наукової комунікації в процесі формування дослідницької компетентності. Визначено комунікативний аспект дослідницької компетентності майбутніх докторів філософії, що полягає в інтеграції культури усного та писемного наукового мовлення, академічної культури, базових навичок писемного наукового мовлення.
Наведено основні складники культури наукового мовлення. У ході аналізу наукової літератури виявлено стійкі стилістичні риси наукової мови, якими майбутні доктори філософії мають керуватися в ході дослідницької діяльності.
Окреслено особливості сформованості дослідницької компетентності в контексті послуговування засобами наукової мови майбутніми докторами філософії. Сформульовано основні підходи до побудови наукового дослідження (системний, аспектний, концептуальний, емпіричний, прагматичний, науковий). Схарактеризовано основні критерії наукового тексту (актуальність, новизна й оригінальність, переконливість, науковість та методичність). Акцентовано на основних напрямах розвитку комунікативної культури майбутніх докторів філософії в умовах аспірантури.
Description:
Олійник І. В. Підвищення культури наукової мови як важливий аспект формування дослідницької компетентності у майбутніх докторів філософії / І.В.Олійник // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. О. Л. Караман ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2021. - № 1 (176). – С.63-71.