Abstract:
У статті на основі теоретичного й емпіричного аналізу визначено роль засобів масової інформації у формуванні медіаграмотності особистості в контексті інформаційної війни. Наголошено, що інформаційні війни мають досить давню історію розвитку та були відомі протягом тривалого періоду розвитку людства. Відзначено, що поняття «інформаційна війна» стало набувати особливої актуальності в другій половині XX ст. Це пов’язано з активним розвитком науково-технічного прогресу та початком нової інформаційної доби розвитку людства. Детально проаналізовано різні трактування поняття «інформаційна війна», схарактеризовано основні світові концепції інформаційних війн, зокрема: американську, британську, французьку та німецьку.
Охарактеризовано сутність медіаграмотності та медіаосвіти, що полягає в підготовці молодого покоління до життя в сучасних інформаційних умовах. Розкрито значення закладів освіти у формуванні медіа- грамотності. Проаналізовано методи формування медіаграмотності, зокрема активізація самостійної навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти, формування знань, умінь та навичок використання інформаційних технологій та здатність створення медіаосвітньої платформи.
Description:
Черниш О. О. Роль засобів масової інформації у формуванні медіаграмотності особистості в контексті інформаційної війни / О. О. Черниш // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. А. В. Жучок ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2020. - № 3 (175). – С. 11-19.