Abstract:
В статті здійснено аналіз понять особистісний потенціал, розвиток особистісного потенціалу, скаутські громадські об’єднання. Розкрито роль скаутських громадських об’єднань у становленні та розвитку особистісного потенціалу підлітків та молоді. Представлено сутнісні характеристики виховної скаутської системи – «скаутський метод» та розглянуті її складові: закон і обіцянка, навчання через справу, командна система, символічна основа, особистісний прогрес, життя в гармонії з природою, підтримка з боку дорослих. Проаналізовано програми скаутських громадських об’єднань, та виявлені їх особливості – неузгодженість, власна інтерпретація використання елементів скаутського методу, розбіжність у врахуванні вікових особливостей скаутів, вибіркове використання елементів скаутського методу. Проаналізовано підходи до структури та змісту Національної Молодіжної Програми Національної Організації Скаутів України. Розкрито діяльність та можливості для навчання підлітків та молоді у даному громадському об’єднанні, застосування скаутського методу, освітні цілі та призначення Національної Молодіжної Програми.
Схарактеризовано принципи, які застосовувались для розробки Національної Молодіжної Програми Національної Організації Скаутів України.
Description:
Сапіга С. В. Програма розвитку особистісного потенціалу підлітків Національної Організації Скаутів України / С. В. Сапіга // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2016. - № 3 (300), квітень. - Ч. 1. – С. 320-328.