dc.description.abstract |
У статті наведенні критерії та показники щодо визначення рівня сформованості у майбутніх інженерів-програмістів готовності до використання освітніх дистанційних технологій (ОДТ) в професійній діяльності, а також математична обробка результатів педагогічного експерименту з формування спеціалізованих знань та вмінь зазначеної готовності.
Для отримання основних результатів дослідження застосовувалися емпіричні методи (анкетування, інтерв’ю, бесіди, спостереження, тестування), а також методи математичної статистики (підрахунок середньоарифметичного значення, критерій Фішера і критерій χ2 Пірсона).
Кількісна оцінка структурних компонентів готовності майбутніх інженерів-програмістів до використання ОДТ у професійній діяльності зажадала виділення відповідних критеріїв і показників: для мотиваційнорефлексивного компонента критеріями виступили спрямованість особистості на використання ОДТ (показники: рівень мотивації використання ОДТ при виконанні педагогічної діяльності та з метою підвищення кваліфікації, а також рівень мотивації до участі в розробці програмних продуктів в сфері дистанційного навчання) і ступінь сформованості оптимальної самооцінки і здатності до самоосвіти (показник: здатність проводити самоконтроль за рівнем знань і умінь, самокорекції); оцінка когнітивного компонента здійснювалася за орієнтаційно-інформаційним критерієм відповідно до рівня загальнотеоретичних і професійних знань в галузі використання ОДТ; операційно-діяльнісний компонент оцінювався за організаційнотехнологічним критерієм, співвіднесеного з рівнем вмінь використання ОДТ під час самоосвіти, розробки навчальних курсів і реалізації проектів в галузі дистанційного навчання.
З метою збору необхідних статистичних даних були застосовані, модифіковані і розроблені відповідні методики, які дозволяли розподілити знання, вміння і навички за трьома рівнями: достатнім, середнім і низькім.
Результати проведеної дослідно-експериментальної роботи щодо формування у майбутніх інженерів-програмістів готовності до використання ДОТ у професійній діяльності свідчать про значні зміни, що відбулися в експериментальній групі при незначних змінах в контрольній групі. Достатній рівень розглянутої готовності в експериментальній групі зріс на 17,79%, середній – на 16,56%, а низький рівень знижений на 35,35%. У контрольній групі відповідні зміни склали: збільшення числа студентів з достатнім і середнім рівнем готовності відповідно на 3,01% і 1,99%, і зниження числа студентів з низьким рівнем готовності на 5%. Значимість змін підтверджена за критерієм Фішера, та достовірність отриманих статистичних даних – за критерієм χ2 Пірсона. |
uk_UA |