Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Критика традиційної системи освіти пострадянських країн: гендерний аспект

Show simple item record

dc.contributor.author Гришак, С.М.
dc.date.accessioned 2021-02-02T11:12:17Z
dc.date.available 2021-02-02T11:12:17Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/7124
dc.description Гришак С. М. Критика традиційної системи освіти пострадянських країн: гендерний аспект / С.М.Гришак // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2016. - №6 (303),жовтень. - Ч.2. – С.139-146. uk_UA
dc.description.abstract У статті здійснено критичний розгляд сучасної системи освіти пострадянських країн. Доведено, що освіта не є гендерно нейтральною через існування статевої нерівності, що зумовлена ґендерними відмінностями. Нерівне становище статей в освіті підтримує «прихований навчальний план». Визначено, що сучасна організація навчальних закладів, зокрема і вищих, відбиває ґендерну стратифікацію суспільства і культури, ґендерну асиметрію педагогічних кадрів, що виявляється в гендерній ієрархії педагогічної професії, а також негласному розподілі спеціальностей на «жіночі» та «чоловічі». Проведена гендерна експертиза навчальної літератури виявила ґендерно стереотипізовану інформацію в змісті та ілюстраціях підручників, мові викладання навчального матеріалу. Спостереження за роботою педагогів дозволило виділити комплекс типових учительських дій, які сприяють формуванню в тих, хто навчається, уявлень про статі як діаметрально протилежні. Всі ці прояви прихованого навчального плану зумовлюють утвердження в системі освіти пострадянських країн ґендерної нерівності. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет" імені Тараса Шевченка uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject система освіти пострадянських країн uk_UA
dc.subject прихований навчальний план uk_UA
dc.subject гендерна асиметрія uk_UA
dc.subject гендерна нерівність uk_UA
dc.title Критика традиційної системи освіти пострадянських країн: гендерний аспект uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account