dc.contributor.author |
Гришак, С.М. |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-02T11:12:17Z |
|
dc.date.available |
2021-02-02T11:12:17Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/7124 |
|
dc.description |
Гришак С. М. Критика традиційної системи освіти пострадянських країн: гендерний аспект / С.М.Гришак // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2016. - №6 (303),жовтень. - Ч.2. – С.139-146. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті здійснено критичний розгляд сучасної системи освіти пострадянських країн. Доведено, що освіта не є гендерно нейтральною через існування статевої нерівності, що зумовлена ґендерними відмінностями. Нерівне становище статей в освіті підтримує «прихований навчальний план». Визначено, що сучасна організація навчальних закладів, зокрема і вищих, відбиває ґендерну стратифікацію суспільства і культури, ґендерну асиметрію педагогічних кадрів, що виявляється в гендерній ієрархії педагогічної професії, а також негласному розподілі спеціальностей на «жіночі» та «чоловічі». Проведена гендерна експертиза навчальної літератури виявила ґендерно стереотипізовану інформацію в змісті та ілюстраціях підручників, мові викладання навчального матеріалу. Спостереження за роботою педагогів дозволило виділити комплекс типових учительських дій, які сприяють формуванню в тих, хто навчається, уявлень про статі як діаметрально протилежні. Всі ці прояви прихованого навчального плану зумовлюють утвердження в системі освіти пострадянських країн ґендерної нерівності. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "Луганський національний університет" імені Тараса Шевченка |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
педагогічні науки; |
|
dc.subject |
система освіти пострадянських країн |
uk_UA |
dc.subject |
прихований навчальний план |
uk_UA |
dc.subject |
гендерна асиметрія |
uk_UA |
dc.subject |
гендерна нерівність |
uk_UA |
dc.title |
Критика традиційної системи освіти пострадянських країн: гендерний аспект |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |