Abstract:
У статті здійснено критичний розгляд сучасної системи освіти пострадянських країн. Доведено, що освіта не є гендерно нейтральною через існування статевої нерівності, що зумовлена ґендерними відмінностями. Нерівне становище статей в освіті підтримує «прихований навчальний план». Визначено, що сучасна організація навчальних закладів, зокрема і вищих, відбиває ґендерну стратифікацію суспільства і культури, ґендерну асиметрію педагогічних кадрів, що виявляється в гендерній ієрархії педагогічної професії, а також негласному розподілі спеціальностей на «жіночі» та «чоловічі». Проведена гендерна експертиза навчальної літератури виявила ґендерно стереотипізовану інформацію в змісті та ілюстраціях підручників, мові викладання навчального матеріалу. Спостереження за роботою педагогів дозволило виділити комплекс типових учительських дій, які сприяють формуванню в тих, хто навчається, уявлень про статі як діаметрально протилежні. Всі ці прояви прихованого навчального плану зумовлюють утвердження в системі освіти пострадянських країн ґендерної нерівності.
Description:
Гришак С. М. Критика традиційної системи освіти пострадянських країн: гендерний аспект / С.М.Гришак // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2016. - №6 (303),жовтень. - Ч.2. – С.139-146.