Abstract:
Розглянуто науково-теоретичні засади застосування системного підходу до актуальної проблеми вдосконалення професійної підготовки майбутніх учителів хімії щодо формування еколого-гуманістичних цінностей у школярів. Теоретичне дослідження підходів до визначення поняття «система», розгляду її основних ознак і властивостей, критеріїв виділення її компонентів дозволило нам виокремити основні системні властивості, які дали можливість найбільш змістовно й точно описати професійну підготовку майбутніх учителів хімії до формування еколого-гуманістичних цінностей у школярів як систему, а також у подальшому будуть покладені в основу її створення вже в якості педагогічної системи. Для дослідження означеної системи в якості найбільш доцільних нами було обрано такі аспекти системного підходу: системно-компонентний, системно-структурний, системно-функціональний, системно-комунікативний (системно-інформаційний), системно-інтеграційний (системно-управлінський), системно-історичний (системно-генетичний). Створено загальну концепцію фахової підготовки майбутніх учителів хімії до формування еколого-гуманістичних цінностей у школярів, що спрямована на професійне становлення вчителя-гуманіста.
Description:
Роман С. В. Системний підхід як методологія вдосконалення професійної підготовки майбутніх учителів хімії до формування еколого-гуманістичних цінностей у школярів / С. В. Роман // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2016. - № 6 (303), жовтень. - Ч. 2. – С. 90-99.