Abstract:
У статті розглянуто основні аспекти використання SMART-комплексів у методичній системі сучасних інформаційно- освітніх технологій. Здійснено аналіз нормативно-правової бази щодо використання інформаційних технологій в освітньому процесі, описано основні ознаки інформаційного суспільства, установлено взаємозв’язок освіти й суспільства.
Окреслено загальні підходи до реа¬лізації механізмів реформування україн¬ської освіти. З’ясовано, що якість освіти залежить від форм і методів, які використовуються при організації навчальної діяльності. Зазначено, що більшість сучасних методик пов’язано з використанням цифрових (інформаційно-освітніх) технологій. Наголошено на ефективності впровадження компетентнісного підходу при підготовці майбутніх фахівців.
Наведено дефініцію понять «цифрова компетентність», «інформаційно-освітнє середовище». Визначено суть поняття «SMART -комплекс» як взаємозв’язану сукупність нормативних і навчально-методичних матеріалів, що існують в інформаційно-освітньому середовищі освітнього закладу і є необхідними для ефективного формування компетентностей як програмованого результату засвоєння навчальних дисциплін.
Запропоновано індивідуальну концепцію SMART -навчання та структуру методичної системи з використанням SMART- комплексів. Доведено, що взаємодія між структурними компонентами цієї методичної системи відбувається на двох рівнях: змістовному та діяльнісному.
Охарактеризовано загальні функції SMART -комплексів, що сприяють здійсненню якісної підготовки здобувачів освіти.
Description:
Кононенко А. Г. Використання SMART-комплексів у методичній системі сучасних інформаційно-освітніх технологій / А.Г.Масліч,С.В.Маслін // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. А. В. Жучок; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2020. - № 1 (173). – С.37-46.