Abstract:
У статті систематизовано концептуальні положення щодо визначення понять «духовність», «духовні цінності» у контексті особистісного становлення людини. На підставі теоретичного аналізу історико-педагогічних джерел автор виокремлює провідні аспекти духовного вдосконалення зростаючого покоління як невід’ємної складової системи національної освіти. Представлено ідеї видатних українських педагогів про особливості становлення і розвитку духовних цінностей особистості у навчально-виховному процесі освітнього закладу та родинному вихованні. Охарактеризовано зміст і динаміку розвитку уявлень про визначальні завдання, принципи та закономірності виховання духовних цінностей в історії вітчизняної педагогіки. Окреслено засадничі педагогічні умови, форми організації, методи, прийоми і засоби виховної роботи спрямовані на оптимізацію духовного становлення особистості в осередку родинного, освітнього, соціального простору.