Abstract:
У статті представлено аналіз можливостей реалізації конструктивістського підходу у вищій педагогічній освіті, зокрема в підготовці майбутніх учителів початкових класів. Досліджено поняття конструктивізму, й представлено узагальнення поглядів сучасних вітчизняних і закордонних науковців з проблеми організації навчального процесу на засадах конструктивізму. Обґрунтовано ефективність конструктивізму як стратегії навчання природничих наук, яка доводить спроможність особистості самостійно робити вибір, усвідомлювати власну відповідальність, успішно розв’язувати проблеми і вносити зміни в соціальне середовище. Представлено власний досвід упровадження в освітній процес елементів конструктивізму при викладанні інтегрованого курсу «Основи природознавства та екології». Запропоновано види різні завдань для практичних і лабораторних занять, самостійної роботи, описано методику реалізації конструктивістського підходу в роботі в мікрогрупах та при моделюванні уроків майбутніми вчителями початкової школи. Наведено приклади запровадження в навчальний процес початкової школи конструктивістських завдань із інтегрованого курсу «Я досліджую світ».
Description:
Вікторенко І.Л.Реалізація конструктивістського підходу в підготовці майбутніх учителів (на прикладі навчання природничих дисциплін та методики їх викладання в початковій школі) / І.Л.Вікторенко,Л.В.Горобець,І.В.Чернишова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2020. - №2 (333) лютий. - Ч.1 - С.63-77