Abstract:
Стаття присвячена дослідженню поняття «критичне мислення» та аналізу сучасних технологій розвитку критичного мислення в процесі підготовки майбутніх вчителів англійської мови. Аналіз досліждень провідних методистів, які займалися вивченням критичного мислення показав, що це складний багатокомпонентний процесобробки, синтезування й обґрунтовування оцінки достовірності (цінності) інформації; властивість сприймати ситуацію глобально, знаходити причини й альтернативи; здатність генерувати чи змінювати свою позицію на основі фактів й аргументів, коректно застосовувати отримані результати до проблем та ухвалювати зважені рішення. Технологія розвитку критичного мислення - це система, що повинна бути основною під час фахової підготовки майбутніх вчителів англійської мови та націленою на досягнення відповідних освітніх результатів. Ключовими етапи є актуалізація, осмислення та рефлексія. Для кожного з етапів доцільно використовувати прийоми та методи, що сприяють кращому розвитку критичного мислення. Прикладом таких методів є «Мозковий штурм», «Асоціації», «Логічне дерево», «Валіза методів», «Піраміда роздумів» тощо. Було доведено, що технологія формування критичного мислення в процесі підготовки майбутніх вчителів англійської мови - це сукупність різноманітних прийомів та методів, які спонукають студентів до дослідної творчої активності. Це допомагає підготувати вчителів англійської мови нового покоління, які вміють розмірковувати, спілкуватися, аналізувати.
Description:
Гусакова О.О. Технології розвитку критичного мислення майбутніх вчителів англійської мови / О.О.Гусакова,С.О.Шехавцова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологогічні науки. - 2020. - №3 (334) лютий. - С.222 - 228