dc.contributor.author |
Биндас, О.М. |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-09T10:16:19Z |
|
dc.date.available |
2020-06-09T10:16:19Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/5154 |
|
dc.description |
Биндас О.М. Моделювання мовної гри в друкованих рекламних текстах англомовних видань/ О.М.Биндас // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологогічні науки. - 2020. - №3 (334) лютий. - С.56 - 64 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У даній статті представлено особливості моделювання мовної гри автором у друкованих рекламних текстах англомовних видань. Доведено, що різнорівневі мовні та стилістичні засоби (каламбури різних типів; заміна лексеми із подальшим розвитком каламбуру; уживання одиниць англійської мови (оригінал або транслітеровані мовні одиниці); використання лексем із однаковою семантикою, внаслідок чого моделюється явище плеоназму; репрезентація загальноприйнятих акронімів із новою варіацією їхньої інтерпретації; своєрідне залучення антонімів; моделювання співзвучних слів) лежать в основі виникнення мовної гри. Причина виникнення мовної гри полягає у нестандартному варіюванні форми чи змісту мовних засобів. У контексті мовної гри можуть реалізовуватися різні асоціативні валентності слова - фонетична, семантична, лексична, словотворча, синтаксична, які автор використовує як той чи інший механізм. Мовна гра присутня в друкованих рекламних текстах англомовних видань передусім для досягнення бажаного успіху та створення втягувальної сили реклами. У ході дослідження виявлено, що мовний механізм у контексті може будуватися на алюзії; мовна гра може призводити до „ефекту обманутого очікування”: прогнозований сенс виразу руйнується за рахунок нетипового, несподіваного порядку слів або введення нетипових лексичних компонентів; моделювання мовної гри може відбуватися на рівні фоносемантичного зближення слів- компонентів, тобто схожості у звучанні слів або словосполучень. Моделювання мовної гри, що сприймається сьогодні як потрясіння традицій і норм, приведе нас, можливо, до нового іронічного світогляду в майбутньому та чіткого розуміння жанрової специфіки мововиробництва. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
This article presents the features of a language game modeling by the author in printed advertising texts of English-language publications. It is proved that multilevel linguistic and stylistic means (puns of various types; replacing a token with the subsequent development of puns; using English units (original or transliterated language units), using lexemes with the same semantics, as a result of which the phenomenon of pleonasm is simulated; representation of generally accepted acronyms with a new variation of their interpretation; a peculiar attraction of antonyms; consonant words modeling) underlie the emergence of a language game. The reason for the emergence of a language game is a non-standard variation in the form or content of language tools. In the context of a language game, various associative valences of a word can be realized - phonetic, semantic, lexical, word-forming, syntactic, which the author uses as one or another mechanism. The language game is present in printed advertising texts of English-language publications primarily to achieve the desired success and create the attracting power of advertising. The study revealed that the linguistic mechanism in the context can be built on allusion; a language play can lead to a “deceived expectancy effect”; a language game modeling can occur at the level of phonosemantic convergence of component words, that is, similarities in the sound of words or phrases. The language game modeling, perceived today as a shock to traditions and norms, will probably lead us to a new ironic worldview in the future and a clear understanding of the genre specificity of language production. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "Луганський національний університет" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
філологічні науки; |
|
dc.subject |
мовна гра |
uk_UA |
dc.subject |
рекламний текст |
uk_UA |
dc.subject |
авторський |
uk_UA |
dc.subject |
англомовне видання |
uk_UA |
dc.title |
Моделювання мовної гри в друкованих рекламних текстах англомовних видань |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Language game modeling in printed advertising texts of English-language publications |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |